Kaikki tuotteet
Takaisin

Mikä on Sanoma-tili ja mihin sitä käytetään?

Yksi tili - avaimesi kaikkiin Sanoman palveluihin

Sanoman kaikki palvelut toimivat yhdellä ja samalla Sanoma-tili -käyttäjätunnuksella. Sanoma-tili on sähköpostiosoitteesta ja salasanasta koostuva tunnus, jolla kirjaudutaan kaikille Sanoman sivustoille, sovelluksiin ja keskustelupalstoille (esim. Ruutu, Helsingin Sanomat, Me Naiset ja Digilehdet). Tunnuksella kirjaudutaan myös Oma Sanomaan, jossa pystyt tarkastelemaan ja hallinnoimaan Sanoman tilauksiasi yhdessä paikassa.

Sanoma-tilin avulla

  • Voit kirjautua kaikille Sanoman sivustoille, sovelluksiin ja keskustelupalstoille. Pääset yhdellä tunnuksella käsiksi kaikkien tilaamiesi lehtien ja medioiden sisältöihin.
  • Pääset hallinnoimaan asiakastietojasi ja tilauksiasi helposti Oma Sanoman -itsepalvelusivustolla missä ja milloin tahansa. Voit mm. tarkistaa voimassa olevat tilauksesi ja niiden laskutustiedot sekä hallinnoida maksukorttejasi.
  • Voit Oma Sanomassa tehdä muutoksia Sanoma-tiliisi, kuten vaihtamaan salasanasi tai käyttäjätunnuksesi, niin halutessasi.
  • Pääset lunastamaan Oma Sanomasta tilaajille kuuluvia asiakasetuja.
  • Sanoma-tiliä käyttävät sivustot

    Sanoma-tilin tunnukset toimivat näillä sivustoilla. Käy tutustumassa klikkaamalla logoa.

    [object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object][object Object]

    Vastauksia ongelmatilanteisiin

    Rekisteröityminen ja salasana

    Olen hukannut rekisteröitymisvaiheessa saamani sähköpostin, joka sisältää vahvistuslinkin. Mitä teen?

    Yritä kirjautua palveluun vahvistamattomalla käyttäjätunnuksellasi sekä salasanalla. Palvelu kehottaa sinua vahvistamaan käyttäjätunnuksesi ja samassa yhteydessä sinulle lähetetään automaattisesti uusi vahvistuslinkki sähköpostiisi.

    Sähköpostitse saamani vahvistuslinkki ei toimi. Mitä teen?

    Linkki on tietoturvasyistä voimassa vain rajoitetun ajan. Yritä kirjautua Oma Sanomaan, niin saat virheilmoituksen linkin vanhentumisesta. Samalla sähköpostiisi lähtee uusi vahvistuslinkki.

    Voinko luoda Sanoma-tilin alle 18-vuotiaalle?

    Kyllä. Huomaathan, että vanhemmat ovat vastuussa alaikäisen käyttäjätunnuksen luomisesta ja sen käytöstä. Lapsille suunnatuissa palveluissa kysytään lisäksi tilin luonnin yhteydessä lapsen syntymävuosi.

    Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden?

    Voit vaihtaa salasanasi tästä >>

    Yritin vaihtaa salasanani, mutta siihen tarvittava sähköposti ei tullut perille. Mitä teen?

    Ole hyvä ja tarkista sähköpostisi roskapostikansio. Sähköposti on saattanut ohjautua sinne, koska osa sähköpostiohjelmista tulkitsee automaattisesti vastaanotetut sähköpostit virheellisesti roskapostiksi.

    Miten voin vaihtaa Sanoma-tilin salasanani?

    Voit vaihtaa salasanasi Oma Sanomassa, kun olet kirjautunut sisään. Voit tehdä sen tästä >>

    Kirjautuminen

    En onnistu kirjautumaan Oma Sanomaan. Mitä teen?
    • Varmista, että sähköpostiosoitteesi ja salasanasi ovat samat, joilla olet kirjautunut palveluun aiemminkin.
    • Jos et muista tunnuksiasi (rekisteröintivaiheessa antamasi sähköpostiosoite ja salasana) tai sinulla ei enää ole pääsyä aiemmin käyttämääsi sähköpostiin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme >> Rekisteröi kuitenkin uusi Sanoma-tili osoitteessa hs.fi >> ennen kuin olet yhteydessä asiakaspalveluun. Kun oikea sähköposti on jo valmiina järjestelmässämme, saamme sähköpostiin linkittyvän lukuoikeiden voimaan nopeammin.
    Olen unohtanut Sanoma-tilin käyttäjätunnukseni eli sähköpostiosoitteen, jolla olen kirjautunut palveluun. Mitä teen?

    Kokeile seuraavia toimenpiteitä:

    • Kirjoita sähköpostiosoite Unohditko salasanasi -kohtaan ja paina Lähetä-painiketta. Oma Sanoma tunnistaa ja kertoo, onko antamallasi osoitteella olemassa Sanoma-tiliä. Jos antamasi osoite tunnistetaan, sinulle lähetetään uusi salasanan vaihtolinkki sähköpostiisi.
    • Jos ehdottamasi sähköpostiosoite ei tunnistu Sanoma-tiliksi, voit luoda uuden Sanoma-tilin Oma Sanoman rekisteröitymisnäkymässä >>

    Muussa tapauksessa ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme >>

    Haluan, että kirjautumiseni pysyy Oma Sanoman muistissa, eikä minun tarvitse kirjautua palveluun joka kerta uudelleen. Mitä teen?

  • Rastita kirjautumisnäkymässä oleva Muista minut -kohta, niin pysyt automaattisesti sisäänkirjautuneena käyttämälläsi laitteella ja selaimessa siihen asti, kun itse kirjaudut ulos palvelusta. Eri laitteilla ja selaimilla sinun tulee kirjautua palveluun uudestaan.
  • Jos selaimesi poistaa (tai poistat itse) evästeet selailun jälkeen, ei selaimesi muista kirjautumista seuraavalla kerralla.
  • Jos et ole käyttänyt tiliäsi yli 30 päivään, palvelu kirjaa sinut tietoturvasyistä automaattisesti ulos.
  • Käyttäjätilini on lukittu. Miksi?

    Olet todennäköisesti syöttänyt salasanan liian monta kertaa väärin ja tilisi on lukittu turvallisuussyistä. Saat vaihdettua salasanan painamalla Avaa tili vaihtamalla salasana -linkkiä ja syöttämällä sähköpostiosoitteesi, jonka jälkeen lähetämme sinulle salasanan vaihtolinkin sähköpostiisi. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme >> tilisi avaamista varten.

    Omien tietojen hallinta

    Voinko vaihtaa Sanoma-tilini tiedoissa olevat etu- ja sukunimeni?

    Kyllä. Voit tehdä sen kätevästi tästä >>

    Huomaathan kuitenkin, että:

    • Sanoma-tiliä ei voi vaihtaa toisen henkilön nimiin
    • Koska tietokantamme perustuvat väestötietojärjestelmiin, nimitietojen muutos ei päivity automaattisesti tilausjärjestelmäämme, eikä se siksi näy myöskään tilaustiedoissasi.
    • Jos haluat, että muutos tulee voimaan myös laskuusi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme >>
    Voinko vaihtaa käyttäjätunnuksena toimivan sähköpostiosoitteen itse Oma Sanomassa?

    Kyllä. Voit tehdä sen kätevästi tästä >>

    Käyttäjätunnuksen vaihdon yhteydessä sain sähköpostin, jossa minua pyydetään vahvistamaan käyttäjätunnukseni vaihto. Miksi?

    Haluamme tietoturvasyistä varmistaa, että Sanoma-tilin luoja on sähköpostiosoitteen oikea omistaja. Siksi saat rekisteröidyttyäsi sähköpostin, joka sisältää vahvistuslinkin. Huomaathan, että:

    • Vaihtaessasi käyttäjätunnuksesi Oma Sanomassa, siihen liittyvät markkinointiluvat ja -kiellot siirtyvät antamaasi uuteen sähköpostiosoitteeseesi.
    • Mikäli Sanoma-tilin käyttäjätunnuksenasi ollut sähköpostiosoite ei ole enää käytössäsi, etkä pääse vahvistamaan muutosta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme >>
    Vaihtuuko myös nimimerkkini verkkokeskusteluissa automaattisesti käyttäjätunnukseni vaihtuessa?

    Ei. Keskustelupalstojen nimimerkit ovat palvelukohtaista tietoa, jota ylläpidetään nimenomaan kyseisen palvelun tarjoavilla sivuilla, ei Oma Sanomassa. Sinulla voi siis olla eri nimimerkki eri palveluissa niin halutessasi.

    Voinko yhdistää toisiinsa kaksi aktiivista Sanoma-tiliä?

    Et. Jos sinulla on ollut käytössäsi kaksi Sanoma-tiliä ja tiedät, että toinen käyttäjätunnuksena toiminut sähköpostiosoite ei ole enää käytössä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme >>

    Voiko Sanoma-tilini vanhentua?

    Kyllä voi. Jos et ole käyttänyt Sanoma-tiliäsi vähintään 18 kuukauteen, Sanomalla on oikeus poistaa tilisi vanhentuneena. Huomaathan, että:

    • Informoimme asiakkaitamme tilin vanhenemisesta hyvissä ajoin.
    • Vanhentuneita tilejä pyritään aktivoimaan säännöllisin väliajoin, mutta tili voidaan poistaa, mikäli asiakas ei reagoi aktivointiviesteihin.
    • Vaikka Sanoma-tilisi poistettaisiin, niin tiliin liittyviä viestejä esimerkiksi keskustelupalstoilla ei poisteta. Ne ovat osa toimituksellista sisältöä.
    Miten voin poistaa Sanoma-tilini?

    Voit poistaa Sanoma-tilisi täällä >>. Huomaathan, että vaikka Sanoma-tilisi poistettaisiin, niin tiliin liittyviä viestejä esimerkiksi keskustelupalstoilla ei poisteta. Ne ovat osa toimituksellista sisältöä.

    Yksityisyys

    Mihin Sanoma-tiliin liittyviä tietoja käytetään?

    Kirjautumiseen, tuotteiden ja palveluiden toimittamiseen ja personointiin, asiakaskokemuksen tuottamiseen, tuotekehitykseen sekä digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kohdentamiseen Sanoman tietosuojaperiaatteiden mukaisesti.

    Lisätietoja Sanoman tietosuojaperiaatteista löydät täältä >>

    Voinko itse vaikuttaa siihen, miten Sanoma-tilin keräämiä tietoja hyödynnetään digitaalisen mainonnan kohdentamisessa?

    Totta kai. Voit tarkastella ja muuttaa Sanoma-tilisi kohdentamisasetuksia tästä >>

    Mitä tietoja minusta kerätään silloin, kun kirjaudun Sanoman palveluihin Facebookin kautta?

    Kirjautumispolussa näkyvät tiedot eli käyttäjän julkiset profiilitiedot ja sähköpostiosoite. Jos muita tietoja pyydetään, on sinulla mahdollisuus kontrolloida niitä kirjautumispolussa.

    Tekniset ongelmat

    Millä selaimilla ja käyttöjärjestelmillä Oma Sanoma toimii?
    • Windows 7 ja 8: IE 10 (tai uudemmat), uusin Firefox ja Chrome (ja yksi aikaisempi selainversio), Safari 6.0 (ja uudemmat)
    • MAC OS X 10.7. ja sitä uudemmat: Safari 6 (tai uudemmat), uusin Firefox ja Chrome (ja yksi sitä aikaisempi selainversio)

    Oma Sanoma voi toimia myös vanhemmissa selaimissa, mutta niiden toimivuudessa voi olla puutteita. Suosittelemme käyttämään yllä listattuja selaimia.

    Oma Sanoman käyttö ei onnistu. Mitä teen?

    Tarkista, että selaimellasi on kytkettynä päälle Javascript. Poista mahdollinen Javascript- esto selaimesi asetuksista.

    Tarkista, että käytät selainta, jolla Oma Sanoma toimii. Jos käyttämäsi selain on vanhentunut, saat siitä ilmoituksen.

    Missä voin tutustua Sanoma-tilin rekisteriselosteeseen?

    Tutustu rekisteriselosteeseen tästä >>

    Käyttämäni sähköpostiohjelma ei avaa linkkejä. Mitä teen?

    Kopio vahvistuslinkki sähköpostista ja avaa se uudelleen uudessa selainikkunassa.

    Haluaisin tutustua Sanoma-tilin käyttöehtoihin. Onko se mahdollista?

    Kyllä. Tutustu Sanoma-tilin käyttöehtoihin tästä >>

    Etkö löytänyt mitä etsit?

    Lähetä meille viesti täältä >>

    Sivuston käyttö vaatii, että javascript on kytketty päälle selaimestasi.